آسان بار

ساخت وبلاگ

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

باتوجه به افزایش 40 درصدی حجم بار و رشد 120درصدی ناوگان‌های حمل بار، سهم رانندگان از بارها کم شده است و سفره رانندگان و سایر فعالان صنعت حمل‌ونقل کوچک شده است.

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار گفته است: به زودی لاستیک‌های هندی وارد کشور خواهند شد. طی مذاکراتی که با مسئولان هندی انجام شده است قرار بر آن شده که هند در خصوص تامین لاستیک کامیونداران و وارادات به ایران فعالیت خود را آغاز کند.

چندی پیش رئیس کمیسیون عمران مجلس نسبت به وارادات لاستیک دولتی هشدار داده بود که واردات لاستیک در حال حاضر از کشور چین صورت می‌گیرد و این نگرانی وجود دارد که لاستیک‌های بازیافتی را وارد کنند. همچنین ایشان موافق توقف کاملا واردات از کشور چین هستند و به نظرشان وارادات لاستیک حتی از کشورهای اروپایی و کشورهای کوچک قاره اروپا نیز بهتر از وارادات لاستیک‌های چینی به ایران است.( در مورد توزیع لاستیک با ارز دولتی بخوانید )

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

براساس اظهارات سید احسن علوی، به دلیل کمبود لاستیک در کشور و همین طور کمبود مواد اولیه، متاسفانه عده ای سودجو اقدام به وارادات لاستیک‌های غیراستاندارد به کشور کرده‌اند که همین امر اعتراضات نمایندگان را در پی داشته است.( آیا میدانستید گرانی لاستیک از عوامل اصلی اعتصابات کامیونداران بوده است؟ برای مطالعه سایر عوامل این خبر را بخوانید )

تا به حال چندین بار از سوی وزارت صمت توزیع لاستیک دولتی صورت گرفته است که متاسفانه به دلیل تقاضای بسیار زیاد رانندگان مجبور به ایستادن در صف‌های بسیار طولانی برای دریافت لاستیک دولتی هستند.

نارضایتی وزارت راه از قیمت‌های لاستیک

 

واردات لاستیک هندی برای کامیونداران

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی یکی از منتقدین در حوزه توزیع لاستیک است.

او قبلا درباره تأمین لاستیک کامیون‌ها گفته بود: تا پیش از نوسانات ارزی مشکلی در این زمینه وجود نداشت البته وزارت صنعت، معدن و تجارت مسئول توزیع و تولید لاستیک است و وزارت راه و شهرسازی هم از انحصار واردات لاستیک و قیمت این کالا شاکی است.برای سال‌ها انحصار واردات لاستیک دراختیار چند شخص بوده و درحالی‌که ارز مرجع چهارهزار و ۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک اختصاص‌یافته؛ اما قیمت آن در بازار براین اساس نبوده است.( در مورد راه حل‌های جدید محمد اسلامی برای حل مشکلات کامیون‌داران بخوانید )

احمد کریمی دبیر کانون انجمن‌های صنفی کامیونداران نیز پیشتر در گفت و گو با خبرنگار تین نیوز گفته بود: نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم.

وی تابستان امسال و در پی نایاب شدن لاستیک در بازار ایران گفت: مشکلات امروز برای کامیونداران ناشی از بی‌تدبیری وزارت صمت است. در حال حاضر قیمت لاستیک به چهار برابر نسبت به دی ماه سال گذشته رسیده است حال اگر لاستیک در بازار با همین قیمت هم پیدا شود بخشی از مشکلات حل می‌شود. مشکل این است که همین لاستیک گران هم در بازار نیست.

بر اساس اظهارات او 40 درصد از میزان مصرف لاستیک مورد نیاز در بازار وجود دارد اما 10 درصد آن عرضه می‌شود و مابقی احتکار شده است. واقعیت این است که احتکار در این شرایط طبیعی است اما چرا وزارت صمت هیچ نظارتی به بازار نداشته است.

کریمی با تاکید بر اینکه نگران ورود لاستیک‌های تاریخ انقضا گذشته هستیم، گفته بود: در حال حاضر لاستیک‌های 2016 در انبار دپو شده است و به رانندگان توصیه کرده‌ایم این لاستیک‌ها را در محور عقب خودروی خود استفاه کنند.


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : لاستیک دولتی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 26 دی 1397 ساعت: 16:52

73درصد ترانزیت توسط ناوگان‌های حمل‌بار ایرانی

به گزارش آسان پدیا و به نقل از تین نیوز، رضا نفیسی مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌و نقل بین‌المللی این سازمان با اعلام73، گفدرصد ترانزیت توسط ناوگان‌های حمل بار ایرانی گفته است: طی مدت مذکور از مجموع کالاهای ترانزیت شده، 2 میلیون و 637هزار تن را مواد نفتی و 4میلیون و 427هزار تن را مواد غیرنفتی تشکیل داده‌اند که عمده‌ترین بخش مواد غیرنفتی کالاهایی نظیر مواد سوختی، قطعات یدکی، انواع پنبه، محصولات کشاورزی و مواد غذایی بوده است.( در مورد مشکلات ناوگان‌های ترانزیت بخوانید)

رضا نفیسی گفت: در مدت‌زمان یادشده، از میان مرزهای کشور، بندر شهید رجایی با 2 میلیون و 67هزار تن معادل 29  درصد فعال‌ترین مرز در زمینهٔ ترانزیت ورود کالا به شمار میرود. پس‌ از آن مرزهای پرویزخان با  22  درصد، بازرگان و باشماق با  10درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

نفیسی بیش‌ترین حجم تردد کامیون‌های حامل بار ترانزیتی را از مبدأ عراق به مقصد امارات اعلام کرد و گفته است: بیش‌ترین حجم مسیرهای پرتردد کالا از مرزهای کشور طی مدت مذکور از پرویزخان به بندر امام، بندر شهید رجایی به مرز باشماق و بندر شهید رجایی به مرز دوغارون  بوده است.

بر اساس این خبر از اولویت‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ، افزایش سهم ناوگان ایرانی در ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی است بطوریکه طی مدت مذکور 73 درصد ترانزیت توسط ناوگان ایران انجام‌شده است.( در مورد آزمون شرکت‌های حمل‌ونقل بین‌المللی کالا بخوانید )

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : اپلیکیشن باربری,شرکت حمل و نقل داخلی,آسان بار,باربری آنلاین,ترانزیت,ترانزیت شهری,پایانه مجازی حمل بار,ناوگان ترانزیتی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 25 دی 1397 ساعت: 17:43

مشکل ناوگان‌های چادردار(کامیون ترانزیت)

بهنام خانلو، یک راننده کامیون چادری است و از مسئولین و بازرسان سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای درخواست نظارت بر روی کاسته شدن کرایه کامیون چادری را دارد.

بهنام خانلو در شبکه‌های اجتماعی گفت: رانندگان ناوگان‌های تریلرکفی برای حمل بارهای کانتینری از بنادر به شهرستان‌ها کرایه رفت و برگشت دریافت می‌کنند و این بدان معنی است که در اعلام بار کرایه رفت و برگشت کامیون‌های کفی نیز کامل ذکر می‌شود.( در مورد تغییر کرایه کامیون‌ها به تن کیلومتر بخوانید )

 

مشکل ناوگان‌های چادردار(کامیون ترانزیت)

 

بهنام خانلو گفت: اما تعدادی از رانندگان پس از تخلیه بار در مقصد، خلاف انجام می‌دهند و اقدام به بارگیری در داخل کانتینترهایی می‌کنند که باید به مبدا بازگردانده شود. در حال حاضر بارگیری در داخل کانتینرهای خالی خلاف است و اگر حادثه‌ای برای این کانتینر حامل بار غیرقانونی رخ بدهد، نه تنها بیمه بلکه هیچ ارگان دیگیری پاسخگو نیست و حتی شرکت مالک کالا نیز خسارتی چندین برابر از راننده مطالبه می‌کند.(در مورد بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بخوانید )

علاوه بر تمامی مشکلات غیرقانونی و غیراخلاقی ذکر شده، این اقدام رانندگان متخلف موجب کاهش کرایه سایر کامیون‌های چادری(ترانزیت) خواهد شد.

از نظر آقای خانلو تنها راه حل برطرف کردن این مشکل این است که تا زمان ثبت تحویل کانتینر به این کامیون بارنامه داده نشود.


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری مجازی,راننده کامیون,کامیون چادردار,کامیون چادری,کامیون,حمل و نقل بین شهری,سامانه هوشمند اعلان بار,کامیونداران,اعلام بار سراسری,کامیون چادری,کامیون ترانزیت, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 222 تاريخ : چهارشنبه 19 دی 1397 ساعت: 13:18

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

اینکه مدام مراقب رفتار و اخلاقیات باشیم کار سختی است، مخصوصا زمانی که ساعات طولانی و بدون استراحت رانندگی کرده باشیم و روزهاست که از خانواده و فرزندانمان دور هستیم.

آیا از اینکه در جاده کسی به شما راه ندهد عصبانی می‌شوید؟ آیا زمانی که فرزند کوچکتان با شما مخالفت و لجبازی می‌کند از کوره در می‌روید؟ نگران نباشید! خشم یک واکنش طبیعی است اما باید سعی کنید که خشم بر شما حکومت نکند و آن را در اختیار و کنترل خود نگاه دارید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

این 10 روش برای مدیریت خشم خصوصا برای کامیونداران عزیز توصیه می‌شود:

1.قبل از آنکه صحبت کنید خوب فکر کنید:

در لحظه‌ای که شما در جاده با همکارتان بحث می‌کنید شاید راحت‌ترین کار بی‌احترامی باشد، اما چند لحظه صبر کنید و کمی مشکل را با خودتان تحلیل کنید و بعد صحبت کنید تا از حرف زدن در عصبانیت پشیمان نشوید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

2.زمانی که آرام شدید، عصبانیت خود را بروز دهید:
به محض اینکه توانستید مسائل را از هم تشخیص دهید و قدرت درست فکر کردن را داشتید، سعی کنید آرام و محترمانه مسائل را بازگو کنید و شنونده مشکلات و صحبت‌های فرد مقابل باشید.

3.ورزش کنید:
درست است که شما زمان زیادی را در جاده سپری می‌کنید اما این به معنی فرار کردن یا زمان و مکان مناسب نداشتن برای ورزش کردن نیست، در این پست به شما توضیح دادیم که چطور حتی در طول مسیر و داخل کامیون ورزش کنید، به خاطر داشته باشید که ورزش کردن استرس شما را کاهش می‌دهد.

4.استراحت کنید:
استراحت کردن فقط برای افراد کم سن و سال نیست، هرگاه حس کردید خسته شدید کامیون را به کناری هدایت کنید و چند دقیقه استراحت کنید. گاهی همین استراحت‌های کوچک تا حد قابل توجهی از سریع کلافه و عصبانی شدن شما جلوگیری می‌کند.( در مورد 5بیماری خطرناکی که رانندگان باید از آن آگاه باشند بخوانید )

5.بر روی راه حل‌های ممکن فکر کنید:
به جای اینکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی عصبانی شدن هدر دهید، به راه حل‌ها فکر کنید. آیا شاگرد کامیون شما بی‌دقت است؟ به جای عصبانی بودن به او راه‌های با دقت بودن را یاد بدهید. حتما یادتان باشد که عصبانی بودن هیچ چیزی را حل نمی‌کند و فقط شرایط را از آنی که هست بدتر می‌کند.

6. از کلمه *من* بیشتر استفاده کنید:
به جای متهم کردن دیگران سعی کن مشکل را در خودت جست‌وجو کنی، یادمان باشد هر موقع انگشت اشاره برای اتهام به سمت کسی می‌گیریم 3 انگشت دیگر به سمت خودمان هست،پس در بحث‌ها با عصبانی شدن احترام بین خودمان و دیگران را از بین نبریم.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

 

7.دنبال مقصر نباشید:
به همان اندازه که شما عصبانی هستید، ممکن طرف مقابل به همان اندازه ناراحت باشد. پس فرصت معذرت خواهی را به دیگران بدهیم.( اگر کامیونداری هستید که وقت و زمان کافی برای سپری کردن کنار خانواده را ندارید و دچار چالش شده‌اید این پست را بخوانید )

8.برای آرام کردن جو از شوخی و مزاح استفاده کنید:

حتی اگر خیلی ناراحت هستید سعی کنید با یک لبخند به حرف طرف مقابل گوش دهید، و در انتها با یک مزاح کوچک بحث و عصبانیت را خاتمه دهید تا خاطره بدی از شما در ذهن طرف مقابل ثبت نشود.

9.خودتان را آرام و ریلکس کنید:
اگر در جاده هستید از ماشین پیاده شوید و کمی قدم بزنید، یا به خانواده خود زنگ بزنید. مهم این است بدانید که چه چیزی شما را آرام می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.( شادی حق مسلم شماست، برای شاد بودن این مقاله را از دست ندهید )

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

10.کمک بخواهید:
اگر همچنان پس از سال‌ها تمرین موفق نشده‌اید که خشم خود را کنترل کنید از یک مشاور روانشناسی کمک بخواهید.

در این مقاله سعی شد به ساده‌ترین روش ممکن 10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران شرح داده شود، امید است که با خواندن این مطلب روز به روز بر کیفیت زندگی کامیونداران ایران زمینمان افزوده شود و هیچگاه شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های جاده‌ای و یا خانوادگی نباشیم زیرا که همه ما شایسته داشتن آرامش هستیم.


منابع: Mayoclinic

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,آسان‌بار,باربری مجازی,باربری آنلاین,سامانه هوشمند حمل بار,حمل و نقل آنلاین,کامیونداران,راننده کامیون,مدیریت خشم کامیونداران,خشم کامیونداران,مدیریت خشم , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 251 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 15:22

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

اینکه مدام مراقب رفتار و اخلاقیات باشیم کار سختی است، مخصوصا زمانی که ساعات طولانی و بدون استراحت رانندگی کرده باشیم و روزهاست که از خانواده و فرزندانمان دور هستیم.

آیا از اینکه در جاده کسی به شما راه ندهد عصبانی می‌شوید؟ آیا زمانی که فرزند کوچکتان با شما مخالفت و لجبازی می‌کند از کوره در می‌روید؟ نگران نباشید! خشم یک واکنش طبیعی است اما باید سعی کنید که خشم بر شما حکومت نکند و آن را در اختیار و کنترل خود نگاه دارید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

این 10 روش برای مدیریت خشم خصوصا برای کامیونداران عزیز توصیه می‌شود:

1.قبل از آنکه صحبت کنید خوب فکر کنید:

در لحظه‌ای که شما در جاده با همکارتان بحث می‌کنید شاید راحت‌ترین کار بی‌احترامی باشد، اما چند لحظه صبر کنید و کمی مشکل را با خودتان تحلیل کنید و بعد صحبت کنید تا از حرف زدن در عصبانیت پشیمان نشوید.

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

2.زمانی که آرام شدید، عصبانیت خود را بروز دهید:
به محض اینکه توانستید مسائل را از هم تشخیص دهید و قدرت درست فکر کردن را داشتید، سعی کنید آرام و محترمانه مسائل را بازگو کنید و شنونده مشکلات و صحبت‌های فرد مقابل باشید.

3.ورزش کنید:
درست است که شما زمان زیادی را در جاده سپری می‌کنید اما این به معنی فرار کردن یا زمان و مکان مناسب نداشتن برای ورزش کردن نیست، در این پست به شما توضیح دادیم که چطور حتی در طول مسیر و داخل کامیون ورزش کنید، به خاطر داشته باشید که ورزش کردن استرس شما را کاهش می‌دهد.

4.استراحت کنید:
استراحت کردن فقط برای افراد کم سن و سال نیست، هرگاه حس کردید خسته شدید کامیون را به کناری هدایت کنید و چند دقیقه استراحت کنید. گاهی همین استراحت‌های کوچک تا حد قابل توجهی از سریع کلافه و عصبانی شدن شما جلوگیری می‌کند.( در مورد 5بیماری خطرناکی که رانندگان باید از آن آگاه باشند بخوانید )

5.بر روی راه حل‌های ممکن فکر کنید:
به جای اینکه تمام انرژی و تمرکز خود را بر روی عصبانی شدن هدر دهید، به راه حل‌ها فکر کنید. آیا شاگرد کامیون شما بی‌دقت است؟ به جای عصبانی بودن به او راه‌های با دقت بودن را یاد بدهید. حتما یادتان باشد که عصبانی بودن هیچ چیزی را حل نمی‌کند و فقط شرایط را از آنی که هست بدتر می‌کند.

6. از کلمه *من* بیشتر استفاده کنید:
به جای متهم کردن دیگران سعی کن مشکل را در خودت جست‌وجو کنی، یادمان باشد هر موقع انگشت اشاره برای اتهام به سمت کسی می‌گیریم 3 انگشت دیگر به سمت خودمان هست،پس در بحث‌ها با عصبانی شدن احترام بین خودمان و دیگران را از بین نبریم.

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

 

7.دنبال مقصر نباشید:
به همان اندازه که شما عصبانی هستید، ممکن طرف مقابل به همان اندازه ناراحت باشد. پس فرصت معذرت خواهی را به دیگران بدهیم.( اگر کامیونداری هستید که وقت و زمان کافی برای سپری کردن کنار خانواده را ندارید و دچار چالش شده‌اید این پست را بخوانید )

8.برای آرام کردن جو از شوخی و مزاح استفاده کنید:

حتی اگر خیلی ناراحت هستید سعی کنید با یک لبخند به حرف طرف مقابل گوش دهید، و در انتها با یک مزاح کوچک بحث و عصبانیت را خاتمه دهید تا خاطره بدی از شما در ذهن طرف مقابل ثبت نشود.

9.خودتان را آرام و ریلکس کنید:
اگر در جاده هستید از ماشین پیاده شوید و کمی قدم بزنید، یا به خانواده خود زنگ بزنید. مهم این است بدانید که چه چیزی شما را آرام می‌کند تا بتوانید از آن استفاده کنید.( شادی حق مسلم شماست، برای شاد بودن این مقاله را از دست ندهید )

 

10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران

10.کمک بخواهید:
اگر همچنان پس از سال‌ها تمرین موفق نشده‌اید که خشم خود را کنترل کنید از یک مشاور روانشناسی کمک بخواهید.

در این مقاله سعی شد به ساده‌ترین روش ممکن 10 روش مدیریت خشم برای کامیونداران شرح داده شود، امید است که با خواندن این مطلب روز به روز بر کیفیت زندگی کامیونداران ایران زمینمان افزوده شود و هیچگاه شاهد نزاع‌ها و درگیری‌های جاده‌ای و یا خانوادگی نباشیم زیرا که همه ما شایسته داشتن آرامش هستیم.


منابع: Mayoclinic

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,آسان‌بار,باربری مجازی,باربری آنلاین,سامانه هوشمند حمل بار,حمل و نقل آنلاین,کامیونداران,راننده کامیون,مدیریت خشم کامیونداران,خشم کامیونداران,مدیریت خشم , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 236 تاريخ : دوشنبه 17 دی 1397 ساعت: 15:22

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

در این گفت‌وگو انجام شده، وزیر جدید راه و شهرسازی از برنامه‌های خود برای متوقف کردن اعتصابات کامیونداران و بازگشت تعادل و ثبات بخش حمل‌ونقل جاده‌ای می‌گوید.

پس از پشت سر گذاشتن اعتصابات رانندگان کامیون در خرداد ماه، این اعتراضات پایان نیافت و همچنان در فصل پاییز و زمستان شاهد اعتراضات جدید رانندگان بر سر موضوع عدم اجرای مصوبه تن بر کیلومتر و همینطور گرانی لاستیک هستیم، در همین رابطه مصاحبه‌ای با محمد اسلامی انجام شده است، در ادامه بخوانید:

از ابتدای دی‌ماه مجدداً شاهد اعتصاب رانندگان در برخی استان‌ها و توقف بارگیری‌ها هستیم؛ بفرمایید که برنامه فوری شما برای رانندگان کامیون و بخش حمل‌ونقل کالای برون‌شهری چیست؟

ما باید در ابتدا بدانیم اصل مشکل چیست و چه اتفاقی برای حمل‌ونقل ما افتاده است. موارد گوناگونی است که موجب این نارضایتی‌ها شده است و مشکلات کامیون‌داران، استان به استان با یکدیگر فرق دارد. نکته مهمی که وجود دارد این است که تصمیماتی که گرفته شده از جنس تعهد وزارت راه‌وشهرسازی یا وعده ‌و وعیدها بوده است که همه این وعده‌ها محقق خواهد شد و تردیدی در تحقق وعده‌ها نیست.

 

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

برای مثال یکی از این وعده‌ها حل مشکل بیمه رانندگان است؛ اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه را لطفا تشریح کنید.

سازمان تأمین اجتماعی با توجه به تصمیم دولت معتقد است که تمام رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای را تحت پوشش قرار داده است و اگر استثنایی وجود دارد حتماً دلیلی دارد که لازم است برطرف شود. اصل بر تعهدی است که اکنون وجود دارد. به من اطلاع داده‌اند که از حدود ۹۰۰ هزار نفر راننده حمل‌ونقل جاده‌ای و درون‌شهری، سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۸۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار داده است و باقی رانندگان هم در حال تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی هستند.( در مورد رفع مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون بخوانید )

اکنون رانندگان اعتراض دارند که نسبت به اجرای تن-کیلومتر تعلل صورت گرفته است و باید زودتر از اینها با حذف کرایه توافقی، محاسبه کالا بر اساس تن-کیلومتر در سیستم حمل‌ونقل ایران اجرایی می‌شد؛ دراین‌باره چه پاسخی دارید؟

بحث تعرفه و مدل محاسبه کرایه بر اساس تن‌-کیلومتر درخواست دیگر رانندگان است که خوشبختانه به تصویب شورای عالی ترابری رسید و به‌زودی ابلاغ خواهد شد.

زمان اجرا را می‌توانید اعلام کنید؟

تاریخ اجرای آن قید شده است و فکر می‌کنم به‌زودی به مرحله اجرا برسد؛ اما نکته مهم دیگر بحث رابطه شرکت‌ها با رانندگان و خود شرکت‌هایی که ناوگان حمل‌ونقلی دارند، است. شرکت‌هایی که ناوگان دارند تقریباً بدون مشکل کار انجام می‌دهند. مشکل ما شرکت‌هایی است که ناوگان ندارند و در نابه‌سامانی‌ها تأثیرگذار بودند که سازمان راهداری وظیفه دارد جداگانه موضوع هرکدام را رسیدگی کند و نتیجه را ابلاغ کند. مشکل بعدی که ریشه در افزایش نرخ ارز دارد افزایش قیمت لاستیک و قطعات یدکی است.

راه‌ حل‌های وزیر راه جدید برای حل مشکلات کامیونداران

این مشکل فقط مربوط به افزایش نرخ ارز است؟ انجمن‌ها و تشکل‌های حمل‌ونقلی عدم هماهنگی بین سازمان راهداری و وزارت صمت را دلیل اصلی نابه‌سامانی در توزیع و افزایش قیمت لاستیک می‌دانند.

ببینید با هماهنگی‌های انجام‌شده دلار ۴۲۰۰ تومانی برای واردات لاستیک اختصاص یافته است. اکنون مرغوب‌ترین لاستیک به قیمت ۲۰۰ دلار محاسبه می‌شود که معادل ۸۴۰ هزار تومان می‌شود و اصلاً دلیلی ندارد که لاستیک ۳ میلیونی به فروش برسد.

پس معتقد هستید که لاستیک باید با نرخ مصوب ۸۴۰ هزارتومان به دست رانندگان برسد؟

منظورم این است که دولت دلار ۴۲۰۰ تومانی را برای لاستیک اختصاص داده است و قبلاً دولت فقط به بخش مشخصی اجازه واردات لاستیک را می‌داد ولی اکنون همه مجاز به واردات لاستیک هستند و هرکسی لاستیک وارد کند و مشخصات بار را ارائه دهد و گمرک تأیید کند ارز مصرفی را به نرخ ۴۲۰۰ تومانی دریافت خواهد کرد بنابراین مشکل کمبود لاستیک در بازار حل می‌شود. اکنون رکودی که بر سر تلاطم ارز اتفاق افتاده است خلائی را ایجاد کرده و مانع توزیع لاستیک شده است.ما شاهد عرضه لاستیک‌های متوقف در بنادر به دستور معاون اول ریاست جمهوری هم بودیم که در آرام‌شدن فضا تأثیرگذار بود. ضمن اینکه در این میان ما درخواست داریم تشکل‌ها و انجمن‌ها ظرفیت تدارکاتی ایجاد کنند و لجستیک را خودشان انجام دهند و ما در مقابل ارز مصرفی را در اختیار آنها قرار می‌دهیم. این هماهنگی‌ها و تمهیدات روی‌هم‌رفته موجب می‌شود ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای به‌تناسب برسد.

برای بازگشت تعادل بین عرضه و تقاضا در بخش بار چه برنامه‌ای دارید؟

متأسفانه بین میزان کامیونی که وجود دارد و بار رابطه برابری وجود ندارد. در برخی استان‌ها این تناسب وجود ندارد و بار کمتر از تعداد کامیون هست و در برخی استان‌ها برعکس است. ما به دنبال متناسب‌سازی میزان بار و ناوگان هستیم که راه‌حل این است که ناوگان ما تحت کنترل شرکت‌های قدرتمندی باشد که این شرکت‌ها وضعیت بازار را مانیتور کنند. پیشرفت در عرصه حمل‌ونقل در هیچ کشوری به‌صورت فردی نبوده است. الآن متوسط پیمایش کامیون‌های ما ۶۰ هزار کیلومتر در سال است درصورتی‌که در جهان و حتی کشورهای همسایه این رقم به ۱۳۰ هزار کیلومتر می‌رسد.ما می‌توانیم از ناوگان خود بیشتر استفاده کنیم. دلیل این اندازه از تفاوت این است که راننده خسته است و نمی‌تواند مسیرهای طولانی را برود و به همین دلیل پیمایش کاهش می‌یابد.

اما وقتی این امر تحت نظر شرکت قرار بگیرد رانندگان در ساعت‌های مجاز بار را جابه‌جا می‌کنند و راننده دیگری کامیون را تحویل می‌گیرد و این موجب می‌شود راندمان ناوگان افزایش یاید. بر این اساس معتقد هستیم باید این سیستم ساختاری را ساماندهی کنیم. توافق شده است در جلساتی که با کمیته مشترک خواهیم داشت برای ساماندهی نظام حمل‌ونقل جاده‌ای با تشریک‌مساعی و با هماهنگی تصمیم‌گیری کنیم تا این ساختارسازی‌ها اتفاق افتد و ظرفیت حمل‌ونقل جاده‌ای با رایزنی‌ای که برای توسعه حمل‌ونقل و ترانزیت داریم افزایش یابد تا قدرت جابه‌جایی بار را از جغرافیای خود خارج کنیم تا معیشت برای رانندگان بهتر شد. شخصاً از زحمات همه تشکر می‌کنم و قدردان زحمات رانندگان حمل‌ونقل جاده‌ای نیز هستم.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,اعلان بار مجازی,کامیونداران,حمل بار مجازی,راننده کامیون,شهرام اسلامی,اعلان بار بار,اپلیکیشن بار , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 211 تاريخ : شنبه 15 دی 1397 ساعت: 14:16

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

راه‌های برقراری ارتباط موثر یکی از ضروری‌ترین نیازهای انسان‌ است، اگر در منزل یا محل کار خود و در برخورد با همکاران و هم گروهی‌های خود دچار مشکل هستید در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

متاسفانه بسیاری از مردم هیچ اطلاعاتی در مورد روش‌های اصولی ارتباط گرفتن با اطرافیان خود را آموزش ندیده‌اند و نه تنها در خانواده بلکه در مدرسه و دبیرستان و یا حتی مقاطع بالاتر آموزش کاربردی‌ای برای اصول ارتباط موثر برقرار کردن و حتی صحبت کردن با سایر افراد داده نشده است و اکثرا با اطرافیان خود دچار چالش‌هایی هستیم که با یادگیری چند نکته و اصول کاربردی بسیار ساده و سریع این چالش‌ها برطرف خواهند شد.

راه‌های اصولی ارتباط برقرار کردن با اعضای خانواده و همکاران:

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

  • خوب گوش کنید: زمانی که یک شخص در حال صحبت با شماست با تمام وجود به آن شخص گوش کنید، اگر کاری دارید که حواس شما را پرت می‌کند از شخص درخواست کنید که در زمان مناسب‌تری با شما صحبت کند و یا خودتان کار را متوقف کنید زیرا شخص مقابل شما را امین و رازدار خود دانسته که با شما صحبت می‌کند. هنگامی که شخصی در حال صحبت کردن است تا جایی که ممکن است صحبت‌های شخص را قطع نکنید و با تمام وجود شنوا باشید و به معنای متوجه شدن حرف طرف مقابل هر از چندی سر خود را تکان دهید. اگر در منزل با فرزندان خود مشغول صحبت هستید: تلوزیون را خاموش کنید و گوشی موبایل را کنار بگذارید تا فرزند شما بیش از پیش به شما اعتماد کند.( در مورد 10 ویژگی برتر راننده کامیون‌ها بخوانید )

 

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

  • به حرکات بدن توجه کنید: حرکات بدن کاملا به شما می‌گویند که شخص چه حسی دارد، اگر حس کردید که شخص مقابل عصبانی است اما به زبان نمی‌آورد تمام سعی خود را کنید که جو صحبت را آرام نگاه دارید. به قول ضرب المثل قدیمی: رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون، پس بیشتر به حال و احوال و حرکات بدن شخص توجه کنید.

 

  • اولویت‌های ارتباطی را در نظر بگیرید: دقت کردید که یک تعدادی از افراد از پیام دادن و یا از ارسال پیام بی‌زار هستند؟چرا؟چون این افراد پیام را به عنوان یک راه ارتباطی قبول ندارند و شاید با تماس تلفنی بهتر ارتباط بگیرند، پس اگر همسر یا همکار شما پاسخ پیام شما را نمی‌دهد ناراحت نشوید، از آن شخص سوال کنید که تماس تلفنی بیشتر احساس راحتی می‌کند یا شبکه‌های اجتماعی و سعی کنید به انتخاب افراد احترام بگذارید.

 

  • بدانید چه زمانی صحبت نکنید: به حال عمومی و شخصی طرف مقابل توجه کنید،همکاری که مادرش در بیمارستان بستری است و در رساندن خرج بیمارستان مانده‌است تمایلی به صحبت کردن در مورد کم بودن کرایه‌ها و نبود بار ندارد و برعکس به یک همدم نیاز دارد تا کمی از بار ذهنی خود بکاهد.

 

  •  به جای قضاوت کردن سوال بپرسید: گاهی افراد به دلیل مشکلاتی که روزانه با آن در حال جدال هستند ممکن است واکنش‌های ناخواسته‌ای را نشان دهند، از قضاوت کردن شخص و قطع کردن رابطه خودداری کنید و در زمان مناسب از شخص علت رفتار را سوال کنید شاید آن شخص هیچ قصد و نیتی از نحوه برخورد خود نداشته است.( اجازه ندهید تنهایی در جاده شما را آزار دهد، بخوانید )

 

به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

سوال آخر: به عنوان یک راننده چطور با دیگران ارتباط موثر داشته باشیم؟

در پایان می‌توان گفت، رانندگی شغلی است که شما بیشتر زمان خود را تک و تنها در جاده هستید و بیشترین زمانی که دارید را به تنهایی می‌گذرانید، اغلب اتفاقات را در ذهن و دل خود بازگو می‌کنیم و کمتر زبان به سخن و ارتباط موثر داشتن با دیگران باز می‌کنیم، پس برای داشتن زندگی شاد و سالمی که می‌توانید برای نیازهای خود به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کنید، حتما به مروز زمان از راه‌های ارتباطی بالا استفاده کنید و آن قدر آن را تکرار کنید تا به مرور زمان جزئی از اخلاق و رفتار شما شود.(مقاله ای در مورد عادت‌های سالم برای رانندگان کامیون را مطالعه کنید )


منابع: money, bakadesuyo, tcicapital

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری محازی,سامانه هوشمند اعلام بار,اپلیکیشن اعلان بار مجازی,راننده کامیون,حمل و نقل بین شهری,چطور با راننده کامیون صحبت کنیم,راننده کامیون , نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 401 تاريخ : چهارشنبه 12 دی 1397 ساعت: 14:56

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

گازگرفتگی در اثر تنفس گاز کربن مونوکسید ایجاد می‌شود. این مسمومیت توسط انواع وسیله‌های گرمایشی و گازسوز از جمله:

  • آبگرمکن
  • بخاری
  • پیک نیک
  • شومینه
  • و زغال دیده می‌شود.

نبود منفذ برای ورود اکسیژن= گازگرفتگی

اگر هنگام استفاده از وسیله‌های گازسوز هیچ منفذ و دریچه‌ای برای ورود اکسیژن و هوای تازه وجود نداشته باشد به سرعت گاز مونوکسید کربن وارد خون شده و در پی آن مسمویت و گازگرفتگی را به دنبال خواهد داشت.

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

وجود پیک نیک در وسایل نقلیه باری و مسافری

بسیاری از رانندگان کامیون به دلیل مجهز نبودن کامیون‌ها به سیستم گرمایشی مناسب در فصل زمستان از پیک نیک‌های گازسوز در داخل کابین استفاده می‌کنند. اخیرا یک دستگاه ایسوزو در نزدیکی شهر اصفهان که چند ساعت در کنار خیابان توقف کرده بود متاسفانه راننده با بالا دادن تمامی پنجره‌ها و روشن کردن پیک نیک جان خود را از دست داده است.

علت های مسمویت و گازگرفتگی با مونوکسید کربن

مونوکسید کربن گازی است: بی‌رنگ، بی‌بو و بی‌مزه که مسمومیت با آن به راحتی رخ می‌دهد. مونوکسید کربن علاقه بسیار زیادی برای ترکیب شدن با خون دارد تا جایی که میزان اکسیژن فعال در خون افت شدیدی پیدا می‌کند و به دنبال آن به بافت‌ها مغز صدمه وارد می‌کند و پس از مدتی فرد دیگر نمی‌تواند هیچ واکنش حرکتی داشته باشد.( در مورد اصول بسیار مهم برای کامیونداری در فصل زمستان حتما این مقاله را بخوانید )

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

علائم مسمویت با گاز مونوکسید کربن

علائم مسمویت با این گاز بستگی به شدت و زمان گاز گرفتگی دارد که علائم زیر را شامل می شود:

  • درد در قفسه سینه
  • کاهش هوشیاری
  • علائمی مشابه با سرما خوردگی
  • سردرد
  • بی حالی
  • حالت تهوع و استفراغ

 

مسمویت و گازگرفتگی در کمین رانندگان

توصیه‌های انتهایی برای جلوگیری از گازگرفتگی با گاز

بنابراین توصیه می‌شود اگر در کنار وسیله‌های گازسوز حضور دارید بسیار مراقب حال خود و سایر افراد باشید و حتما یک راه برای ورود اکسیژن را باز بگذارید. به رانندگان باری و مسافری توصیه می‌شود که به جای هزینه کردن برای خرید پیک نیک‌ها و به خطر انداختن جان و مال خود و مردم، سیستم گرمایشی کامیون و اتوبوس خود را تقویت کنند تا از خطرات و صدمات جبران ناپذیر آتی جلوگیری به عمل آید.( در مورد مشکلات راننده خودروهای سنگین بیشتر بدانید تا بهتر بتوانید آنها را مدیریت کنید )


منابع: ایمنا، عصر ایران، ویکی‌پدیا

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : گازگرفتگی,گازگرفتگی کامیونداران,حمل بار بین شهری,سامانه هوشمند اعلام بار,باربری آنلاین,باربری مجازی,اعلان بار بار,اعلام بار بار,اعلام بار تهران, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 215 تاريخ : دوشنبه 10 دی 1397 ساعت: 17:55

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

در این گزارش با محمد بخارایی، رئیس هیئت مدیره جمعین ایمنی راه‌ها در مورد ضرورت حمایت دولت از وضعیت معیشت رانندگان مصاحبه شده است.

محمد بخارایی گفت: باید از رانندگان حمایت کرد زیرا که ما جان و مال خود را در اختیار رانندگان حرفه ‌ای قرار می‌دهیم و اگر حمایت‌های اجتماعی و قانونی کافی و به‌روز را برای رانندگان داشته باشیم شاهد عملکرد بهتر آنها خواهیم بود.( در مورد 10 ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب حتما این مقاله را بخوانید )

 

محمد بخارایی

 

رانندگان، مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل

ایشان از رانندگان به عنوان مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل نام برد و گفت: عمده حجم حمل‌ونقل بار و مسافر بر عهده رانندگان است و باید به روش‌های متفاوت از این قشر زحمت‌کش حمایت کرد، موضوع بیمه، تامین قطعات، سرمایه گذاری و حل مشکلات درآمد آنها که باتوجه به گران شدن قیمت‌ها خصوصا گران شدن قیمت لاستیک کفاف خرج رانندگان را نمی‌دهد؛ باید مورد توجه جدی قرار گیرد.(در مورد گرانی لاستیک و اعتصابات کامیوندارن بیشتر بدانید )

 

 

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه ورزشی دارند

بخارایی به موضوع تعطیلات و امکان تفریحات برای رانندگان اشاره کرد: همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه دارند، خیلی از موسساتی که حساسیت‌های شغلی خاصی هم ندارند شامل امکانات رفاهی خوبی از قبیل باشگاه هستند.( در مورد عادت‌های سالم رانندگان کامیون و روش‌های کاربردی آنها برای ورزش کردن در طول جاده حتما بخوانید )

براساس صحبت‌های اظهارات بخارایی تا زمانی که وضعیت معیشت رانندگان از شرایط خوبی برخوردار نیست متاسفانه باید شاهد افزایش تصادفات رانندگی و احتمال بروز خطای انسانی باشیم.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری مجازی,سامانه هوشمند اعلام بار,کامیونداران,حمل بار بین شهری,اعلان بار مجازی,باربری بین شهری,راننده ورزشی,راننده کامیون حرفه ای, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 230 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 14:42

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

در این گزارش با محمد بخارایی، رئیس هیئت مدیره جمعین ایمنی راه‌ها در مورد ضرورت حمایت دولت از وضعیت معیشت رانندگان مصاحبه شده است.

محمد بخارایی گفت: باید از رانندگان حمایت کرد زیرا که ما جان و مال خود را در اختیار رانندگان حرفه ‌ای قرار می‌دهیم و اگر حمایت‌های اجتماعی و قانونی کافی و به‌روز را برای رانندگان داشته باشیم شاهد عملکرد بهتر آنها خواهیم بود.( در مورد 10 ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب حتما این مقاله را بخوانید )

 

محمد بخارایی

 

رانندگان، مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل

ایشان از رانندگان به عنوان مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل نام برد و گفت: عمده حجم حمل‌ونقل بار و مسافر بر عهده رانندگان است و باید به روش‌های متفاوت از این قشر زحمت‌کش حمایت کرد، موضوع بیمه، تامین قطعات، سرمایه گذاری و حل مشکلات درآمد آنها که باتوجه به گران شدن قیمت‌ها خصوصا گران شدن قیمت لاستیک کفاف خرج رانندگان را نمی‌دهد؛ باید مورد توجه جدی قرار گیرد.(در مورد گرانی لاستیک و اعتصابات کامیوندارن بیشتر بدانید )

 

 

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه ورزشی دارند

بخارایی به موضوع تعطیلات و امکان تفریحات برای رانندگان اشاره کرد: همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه دارند، خیلی از موسساتی که حساسیت‌های شغلی خاصی هم ندارند شامل امکانات رفاهی خوبی از قبیل باشگاه هستند.( در مورد عادت‌های سالم رانندگان کامیون و روش‌های کاربردی آنها برای ورزش کردن در طول جاده حتما بخوانید )

براساس صحبت‌های اظهارات بخارایی تا زمانی که وضعیت معیشت رانندگان از شرایط خوبی برخوردار نیست متاسفانه باید شاهد افزایش تصادفات رانندگی و احتمال بروز خطای انسانی باشیم.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری مجازی,سامانه هوشمند اعلام بار,کامیونداران,حمل بار بین شهری,اعلان بار مجازی,باربری بین شهری,راننده ورزشی,راننده کامیون حرفه ای, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 248 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 14:42

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

در این گزارش با محمد بخارایی، رئیس هیئت مدیره جمعین ایمنی راه‌ها در مورد ضرورت حمایت دولت از وضعیت معیشت رانندگان مصاحبه شده است.

محمد بخارایی گفت: باید از رانندگان حمایت کرد زیرا که ما جان و مال خود را در اختیار رانندگان حرفه ‌ای قرار می‌دهیم و اگر حمایت‌های اجتماعی و قانونی کافی و به‌روز را برای رانندگان داشته باشیم شاهد عملکرد بهتر آنها خواهیم بود.( در مورد 10 ویژگی برتر یک راننده کامیون خوب حتما این مقاله را بخوانید )

 

محمد بخارایی

 

رانندگان، مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل

ایشان از رانندگان به عنوان مهم‌ترین عناصر صنعت حمل‌ونقل نام برد و گفت: عمده حجم حمل‌ونقل بار و مسافر بر عهده رانندگان است و باید به روش‌های متفاوت از این قشر زحمت‌کش حمایت کرد، موضوع بیمه، تامین قطعات، سرمایه گذاری و حل مشکلات درآمد آنها که باتوجه به گران شدن قیمت‌ها خصوصا گران شدن قیمت لاستیک کفاف خرج رانندگان را نمی‌دهد؛ باید مورد توجه جدی قرار گیرد.(در مورد گرانی لاستیک و اعتصابات کامیوندارن بیشتر بدانید )

 

 

رانندگان کامیون نیازمند حمایت‌های اجتماعی و رفاهی هستند

همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه ورزشی دارند

بخارایی به موضوع تعطیلات و امکان تفریحات برای رانندگان اشاره کرد: همه رانندگان حرفه‌ای نیاز به باشگاه دارند، خیلی از موسساتی که حساسیت‌های شغلی خاصی هم ندارند شامل امکانات رفاهی خوبی از قبیل باشگاه هستند.( در مورد عادت‌های سالم رانندگان کامیون و روش‌های کاربردی آنها برای ورزش کردن در طول جاده حتما بخوانید )

براساس صحبت‌های اظهارات بخارایی تا زمانی که وضعیت معیشت رانندگان از شرایط خوبی برخوردار نیست متاسفانه باید شاهد افزایش تصادفات رانندگی و احتمال بروز خطای انسانی باشیم.

 


منبع: تین نیوز

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری مجازی,سامانه هوشمند اعلام بار,کامیونداران,حمل بار بین شهری,اعلان بار مجازی,باربری بین شهری,راننده ورزشی,راننده کامیون حرفه ای, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 218 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 14:42

اعتصابات اخیر رانندگان کامیون صحت ندارد

رضا تیموری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: نارسایی هایی وجود دارد که مختص بخش حمل و نقل نیست و از طرفی به عنوان یک خانواده با تحریم های آمریکا و سوء استفاده خارجی مواجه شده ایم.

وی اظهار داشت: در صورت افزایش انتشار برخی مطالب نادرست در باره کامیونداران، این کانون صنفی در این زمینه اطلاعیه صادر خواهد کرد.
وی گفت: پیگیر مطالبات صنفی کامیونداران از جمله قانون محاسبه کرایه بار براساس تن کیلومتر از طریق ادارات و دستگاههای مربوطه هستیم.
تیموری افزود: برای اجرایی شدن قانون محاسبه کرایه بار براساس تن کیلومتر عجله ای نداریم چرا که معتقدیم در این زمینه باید کار کارشناسی و پخته ای انجام شود تا در آینده با کم ترین مشکل در مرحله اجرا روبرو شویم.( در مورد تن کیلومتر و تاریخ اجرای آن بخوانید )
طی روزهای گذشته برخی مطالب درباره اعتصاب و عدم بارگیری کامیونداران در مشهد در فضای مجازی منتشر شده بود.( گرانی لاستیک عامل اصلی اعتصابات کامیون داران است، در مورد آن بخوانید )

 خبر اعتصابات اخیر رانندگان کامیون در استان خراسان رضوی صحت ندارد

400 هزار دستگاه کامیون با متوسط عمر 17 سال، سالانه حدود 400 میلیون تن کالا را در قالب 30 میلیون سفر جاده ای در ایران حمل می کنند.
518 هزار راننده کامیون که 41 درصد آنان 30 تا 39 سال سن دارند در مجموعه ناوگان بار جاده ای کشور مشغول فعالیت هستند.
همچنین چهار هزار و 176 شرکت و موسسه باربری زمینی در ایران فعال است.
38 هزار راننده باربری و 9 هزار راننده مسافربری در بخش حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی فعالیت دارند و 43 هزار و 920 دستگاه خودرو سنگین در ناوگان جاده ای این استان وجود دارد.( در مورد مشکلاتی که رانندگان خودروهای سنگین با آنها مواجه هستند بیشتر بدانید )
394 شرکت باربری و مسافربری، 92 انجمن صنفی مسافری و 17 انجمن صنفی کالا در خراسان رضوی فعال هستند.

 


منبع: ایرنا

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,باربری,باربری مجازی,سامانه هوشمند حمل بار,راننده کامیون,اعتصابات کامیونداران,اعتصابات راننده کامیون,حمل و نقل بین شهری,حمل بار بین شهری,کامیونداران, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 217 تاريخ : يکشنبه 9 دی 1397 ساعت: 11:28

مدل MP4 آکتروس یکی از کامیون‌های مهم و قابل‌احترام مرسدس بنز در تاریخ این شرکت است. در حال حاضر شش سال از عمر مدل‌های اولیه این کامیون افسانه‌ای می‌گذرد و وقت آن رسیده تا این اسطوره، جایگاه خود را به مدل مرسدس Actros 1 تقدیم کند.

مرسدس آکتروس 1

 

آکتروس موفقیت و محبوبیت خود را بیشتر مدیون طراحی زیبایش است. آکتروس برای انواع حمل‌ونقل مناسب است، خواه برای حمل بارهای سبک خواه برای حمل بوژی‌هایی با وزن چند صد تن باشند.( در رابطه با انواع کامیون ها و مدل های مختلف آنها بخوانید )

آکتروس هیچ‌گاه درخواست راننده خود را بی‌جواب نمی‌گذارد. این کامیون به قابلیت اطمینان بالا با مصرف سوخت اقتصادی در بین کامیون داران مشهور است؛ اما رانندگان آن یا از آن بسیار راضی‌اند و یا بسیار ناراضی.

چیزی که آکتروس به آن نیاز دارد مدلی مخصوص برای نشان دادن توانایی‌های واقعی این کامیون است. این کامیون قرار است به قلمرو اسکانیا V8 دست‌درازی کند و بنز امیدوار است که بیشتر مشتریان وفادار به سوئدی‌ها را به سمت خود بکشد.( اگر به کامیون‌های بنز علاقه دارید، در مورد کشنده اکتروس ریجید بخوانید )

تعداد آکتروس‌های ۶۳۰ اسب بخاری در جاده‌ها بسیار کم است؛ اما با تولید آکتروس 1 این رویه تغییر خواهد کرد. این عدد حداکثر توان موتور 15.6 لیتری OM 473 LA است.
این مدل با موتور ۵۳۰ اسب بخاری 12.8 لیتری هم در دسترس است. نکته قابل‌ذکر در مورد کامیون‌هایی با موتور بزرگ، قابلیت فعالیت مداوم با بار متعارف ۴۴ تن با کمترین تنش و فشار به موتور است. این کامیون‌ها نه‌تنها زمان کمتری برای طی مسیرهای کوهستانی صرف می‌کنند، بلکه مصرف سوخت زیادی هم ندارند حتی کمتر از موتورهای بی هیجان ۴۴۰ اسب بخاری.( نکاتی در مورد کاهش مصرف سوخت را بخوانید )

مرسدس آکتروس 1 بر روی جاده

 

مرسدس آکتروس 1

 

با صعود از تعداد زیادی پله و ورود به اتاقک آکتروس 1، متوجه شباهت زیاد جلو داشبورد به مدل‌های قبلی می‌شوید. تغییرات شامل:

  • صندلی‌های چرمی لوکس
  • تعدادی جعبه در انتهای اتاقک
  • سیستم اطلاعات و سرگرمی با صفحه‌نمایش لمسی
  • ناوبری ماهواره‌ای است.

آکتروس دارای فناوری‌های جدید زیادی است اما یادگیری نحوه استفاده از آن‌ها کار سختی نیست. می‌توان به‌راحتی شیوه تغییر منوهای داشبورد با دکمه‌های تعبیه‌شده روی فرمان را به حافظه سپرد. اتصال تلفن همراه هوشمند با بلوتوث نیز تنها چند ثانیه زمان برد.

مرسدس آکتروس 1

مشخصات فنی موتور OM 473 LA 

 

مرسدس آکتروس 1

حجم: 15.6 لیتر (952 اینچ مکعب)
نوع موتور:  ۶ سیلندر خطی
توان: ۶۲۵ اسب بخار در ۱۶۰۰ دور در دقیقه
گشتاور: ۳۰۰۰ نیوتن متر در ۱۱۰۰ دور در دقیقه
توان ترمز موتوری: ۶۲۵ اسب بخار  سه مرحله‌ای ساخت شرکت جیکوبز (Jacobs engine brake)
ضریب تراکم: 17:1
طول موتور: ۱۴۲۵ میلی‌متر
عرض موتور: ۱۱۲۸ میلی‌متر
ارتفاع موتور: ۱۲۱۲ میلی‌متر
وزن موتور: ۱۲۸۴ کیلوگرم

 


منابع: پدال و truckingmag

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,اعلام بار مجازی,سامانه هوشمند حمل بار,کامیونداران,راننده کامیون,کامیون اکتروس,کامیون, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 237 تاريخ : يکشنبه 2 دی 1397 ساعت: 17:31

ثبت کد‌ملی و کد‌پستی فرستنده و گیرنده در بارنامه حمل‌بار ضروری شد

طبق نامه‌ای که سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای آقای دغاغله در تاریخ 20 آذر ماه 97 صادر کرده است ثبت کدملی و کدپستی فرستنده و گیرنده در بارنامه حمل بار ضروری شده است، زمان اجرای این بخشنامه از تاریخ 2 دی ماه سال 97 است.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

موضوع: سامانه بارنامه برخط( در مورد بارنامه و انواع آن بیشتر بدانید )

سلام علیکم
احتراما، پیرو مکاتبات و درخواستهای اعلامی سرویس بارنامه برخط در زمان استعلام کدملی یا شناسه ملی فرستنده یا گیرنده کالا نام و نام خانوادگی یا نام شرکت حقوقی و در زمان استعلام کدپستی محل بارگیری یا محل تخلیه بار آدرس دقیق آن را اعلام می‌نماید و شرکت موظف است اطلاعات دریافت شده را بدون تغییر بر روی بارنامه چاپ نماید بدین منظور برنامه‌های صدور بارنامه سراسر کشور بر این اساس اصلاح گردیده و بروز رسانی نرم افزارهای شرکت‌های حمل‌ونقل در دست اقدام می‌باشد، لذا از روز یکشنبه مورخ 97.10.02 کنترل های ذیل جهت صحت سنجی اطلاعات دریافتی با اطلاعات ارائه شده فعال می‌گردد.( در مورد مزایای حذف بارنامه کاغذی بیشتر بدانید )

1. کنترل آدرس کدپستی محل بارگیری
2.کنترل آدرس کدپستی محل تخلیه کالا
3.کنترل نام و نام خانوادگی یا نام شرکت فرستنده کالا
4.کنترل نام و نام خانوادگی یا نام شرکت گیرنده کالا
5.کنترل شماره بیمه نامه شخص ثالث ناوگان(شماره بیمه نامه باید در محل تعیین شده بر روی بارنامه چاپ گردد)
6.کنترل تاریخ اعتبار بیمه نامه شخص ثالث ناوگان(این مقدار نباید کوچکتر از تاریخ روز جاری باشد) (تاریخ اعتبار باید در محل تعیین شده بر روی بارنامه چاپ گردد)

عکس کامل این بخشنامه :

 

ثبت کد‌ملی و کد‌پستی فرستنده و گیرنده در بارنامه حمل‌بار ضروری شد


منبع: کانال مجمع مجازی کامیونداران و رانندگان ایران 

آسان بار...
ما را در سایت آسان بار دنبال می کنید

برچسب : آسان بار,حمل بار بین شهری,اعلام بار,راننده کامیون,بارنامه مجازی,بارنامه الکترونیکی, نویسنده : کوثر مجابی asanbar بازدید : 242 تاريخ : يکشنبه 2 دی 1397 ساعت: 14:17